Ενημερωτική συνάντηση είχε σήμερα, Παρασκευή 10 Ιουνίου, η Διοίκηση της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ, με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές κ.κ. Νίκο Ανδρουλάκη, Στέλιο Κούλογλου, Γιώργο Κύρτσο, Δημήτρη Παπαδημούλη, Σοφία Σακοράφα και Κώστα Χρυσόγονο.
Η συνάντηση αυτή αποτελεί συνέχεια πρόσφατης εκδήλωσης στις Βρυξέλλες της Fuels Europe, καθώς και της «6ης Συνάντησης του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Διύλισης» που διεξήχθη στο Ευρωκοινοβούλιο. Στόχος είναι να ενισχυθεί ο διάλογος μεταξύ των εταιρειών Διύλισης και των Ευρωπαϊκών θεσμών, προκειμένου να γίνουν γνωστές και να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στο διεθνές περιβάλλον.
Επισημαίνεται ότι, η προστιθέμενη αξία για την Ευρωπαϊκή οικονομία από τον κλάδο Διύλισης ανέρχεται ετησίως σε 23 δισ. Ευρώ, οι φόροι που συλλέγονται από τις πωλήσεις πετρελαιοειδών ανέρχονται στα 270 δις Ευρώ, οι επενδύσεις κάθε χρόνο αποτιμώνται στα 5 δισ. Ευρώ, ενώ μόνο οι άμεσα απασχολούμενοι στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια ξεπερνούν τους 140 χιλιάδες εργαζόμενους.
Η συνολική επίδραση του κλάδου στην Ελληνική οικονομία φτάνει τα 3,8 δις Ευρώ (2% του ΑΕΠ), οι θέσεις εργασίας -άμεσες και έμμεσες- ανέρχονται σε 40,6 χιλιάδες, ενώ υπολογίζεται πως για κάθε 1 Ευρώ προστιθέμενης αξίας στον κλάδο προκύπτουν 2,7 Ευρώ ΑΕΠ στην εθνική οικονομία.
Τους Ευρωβουλευτές υποδέχτηκαν και ενημέρωσαν η Διοίκηση της EΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ και στελέχη του Ομίλου.
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων:
Στη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε ιδιαίτερα ότι, η μέση επιβάρυνση στη λειτουργία ενός ευρωπαϊκού διυλιστηρίου έναντι ενός μη ευρωπαϊκού, είναι αυτή τη στιγμή περίπου 4 δολάρια το βαρέλι, λόγω ακριβώς των κανονισμών που ισχύουν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Τα καύσιμα της Ευρώπης πρέπει να συνεχίσουν να παράγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γιατί αυτό διασφαλίζει της ασφάλεια εφοδιασμού, ενισχύει τις εθνικές οικονομίες, ενώ στηρίζει την απασχόληση στα κράτη-μέλη. Ταυτόχρονα, η μετακίνηση διυλιστικής ικανότητας εκτός Ευρώπης στρέφεται τελικά κατά του περιβάλλοντος. Χαρακτηριστικό είναι ότι, για κάθε 100 μονάδες διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ένα ευρωπαϊκό διυλιστήριο, τα αντίστοιχα διυλιστήρια της Μέσης Ανατολής εκπέμπουν 35% παραπάνω εκπομπές. Όπως τονίστηκε, είναι υποχρέωση όλων μας να συνεργαστούμε, Ευρωκοινοβούλιο, Κράτη-Μέλη, κοινωνίες των Πολιτών και εταιρίες Διύλισης, για να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο και αειφόρο ενεργειακό μέλλον για την Ευρώπη.