Ικανοποιητικά αποτελέσματα σε ένα δύσκολο περιβάλλον
Έναρξη συνεισφοράς διυλιστηρίου Ελευσίνας
Επιτυχής ολοκλήρωση της αναχρηματοδότησης
Κύρια χρηματοοικονομικά αποτελέσματα Δ’ τριμήνου και Έτους 2012:
Δ’ τρίμ. 2011 | Δ’ τρίμ. 2012 | % Δ | Σε εκατ. € | 2011 | 2012 | % Δ |
---|
76 | 78 | 2% | Συγκρίσιμα EBITDA | 363 | 444 | 22% |
(4) | 13 | - | EBITDA | 335 | 298 | -11% |
16 | 23 | 41% | Συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη | 137 | 232 | 70% |
(48) | (30) | - | Καθαρά Κέρδη | 114 | 84 | -26% |
- | - | - | Απασχολούμενα Κεφάλαια | 4.217 | 4.350 | 3% |
Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ δημοσίευσαν θετικά αποτελέσματα για το 2012 με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA στα €444εκ. (+22% έναντι 2011). Βασικοί παράγοντες ήταν τα βελτιωμένα περιθώρια διύλισης (αύξηση $1/bbl κατά μέσο όρο), η εμπορική λειτουργία του διυλιστηρίου Ελευσίνας το Δ’ Τρίμηνο, η απρόσκοπτη λειτουργία του διυλιστηρίου Ασπροπύργου, που σημείωσε ιστορικό υψηλό λειτουργικής διαθεσιμότητας, καθώς και η λειτουργία του διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης. Η υψηλότερη παραγωγή οδήγησε σε αυξημένες πωλήσεις, με αύξηση των μεριδίων αγοράς στην εσωτερική αγορά καθώς και των εξαγωγών, οι οποίες τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν το 50% των συνολικών πωλήσεων.
Επιπλέον, οι προσπάθειες για έλεγχο των δαπανών σε όλο τον Όμιλο καθώς και η επίδραση των πρωτοβουλιών μετασχηματισμού οδήγησαν σε μείωση των γενικών και διοικητικών εξόδων κατά 12%, σε σχέση με το 2011.
Το αυξημένο κόστος προμήθειας αργού, λόγω της αλλαγής προμηθευτών και του αυξημένου κινδύνου λόγω της ελληνικής κρίσης, επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα.
Στην εσωτερική αγορά, οι υψηλοί φόροι κατανάλωσης και η οικονομική ύφεση είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της ζήτησης (-17% έναντι 2011), με χαμηλότερα περιθώρια, ειδικά στη λιανική εμπορία, όπου το υψηλό κόστος λειτουργίας που απαιτεί το σημερινό μοντέλο για εταιρίες εμπορίας με επώνυμα δίκτυα και πολλαπλές εγκαταστάσεις, που σήμερα εξασφαλίζουν την ποιοτική και γρήγορη εξυπηρέτηση της αγοράς, καθίσταται σταδιακά μη βιώσιμο. Όσον αφορά τον Όμιλο, παρά την πτώση της κατανάλωσης, η αύξηση μεριδίων τόσο στη Διύλιση όσο και την Εμπορία, οδήγησαν σε υψηλότερους όγκους πωλήσεων των Ελληνικών Διυλιστηρίων του Ομίλου που ανήλθαν στα 13,4 εκ. τόνους, αυξημέ